Sony heeft bekendgemaakt wanneer de PlayStation VR-bril uitkomt en wat deze gaat kosten. Zoals eerder aangegeven is de prijs vergelijkbaar met die van een console: de bril krijgt een adviesprijs van 399 euro. Vanaf oktober ligt de headset in de winkels.
De prijs van de PlayStation VR werd bekendgemaakt op een persevenement tijdens de Game Developers Conference in San Francisco, zo was te zien in een liveblog van The Verge. Ook toonde Sony nog eens de definitieve specificaties van de vr-bril die in samenwerking met de PlayStation 4 gebruikt dient te worden.
In de bril zit een 5,7"-oled-paneel met resolutie van 1920x1080 pixels; goed voor 960x1080 pixels per oog. Er is ondersteuning voor een refreshrate van 120Hz of 90Hz en het blikveld is 100 graden breed. Delatency bedraagt volgens Sony minder dan 18ms. Op de headset zijn negen leds aanwezig, een PlayStation Eye Camera kan aan de hand van deze leds de positie van de speler bepalen.
Read more: Sony PlayStation VR komt in oktober uit voor 399 euro
- Details
-
Category: Software & Hardware
-
Published: Sunday, 13 March 2016 14:08
-
Written by Sonny
-
Hits: 441
Gebruikers op verschillende plaatsen op het internet melden dat Windows-edities die gratis geüpgrade kunnen worden naar Windows 10 deze upgrade nu doorvoeren zonder een expliciet akkoord van de gebruiker. Dit leidt tot veel ongenoegen onder gebruikers.
In meerdere topics op bijvoorbeeld Reddit komen gebruikers bijeen om hun ervaringen met de upgrades van de afgelopen dagen te delen. Ze komen met verhalen over familieleden die werken aan belangrijke documenten die verloren gaan omdat het upgradeproces zichzelf in gang zette wanneer ze even niet opletten. Ook bedrijven zouden veel hinder ondervinden aan de automatische upgrade.
Het probleem zou liggen bij Windows update KB3035583 en KB3139929, die verantwoordelijk zijn voor het afhandelen van de upgrade naar Microsofts nieuwste besturingssysteem. Deze updates zijn gegaan van een optionele installatie naar een die automatisch meegenomen wordt met andere updates vanwege een markering als 'aanbevolen'. Na installatie van de update hoeft een computer niet eens opnieuw opgestart te worden, aldus de betreffende support-pagina van Microsoft. Wanneer de update is geïnstalleerd, download deze automatisch de Windows 10-installatiebestanden.

Dit was op zichzelf al bekend, maar nu blijkt dat de upgrade na verloop van tijd ook daadwerkelijk uitgevoerd wordt. Als een gebruiker dus op het verkeerde moment niet oplet of afwezig is, heeft hij of zij te maken met een computer die ineens op Windows 10 draait in plaats van Windows 7 of 8.1. De installatie kan tijdelijk na voltooiing nog wel teruggedraaid worden. De vorige keer dat dit gebeurde, gaf Microsoft aan dat dit 'een fout' was.
De gebruikers op Reddit wisselen adviezen uit om de automatische, ongewenste upgrade te voorkomen. Zo wordt aangeraden om de betreffende updates uit te vinken en te verbergen in Windows Update. In het verleden is het echter al voorgekomen dat de updates opnieuw verschijnen in Windows Update nadat ze juist zijn afgewezen. Daarom gaan sommige andere gebruikers zo ver om mensen aan te raden om Windows Update in zijn geheel uit te schakelen.
Microsoft biedt gebruikers van Windows 7 en Windows 8.1 gratis de mogelijkheid om te upgraden naar Windows 10, de nieuwste versie van het besturingssysteem van het Redmondse bedrijf. In de loop van vorig jaar introduceerde het bedrijf voor het eerst de upgrade-software via Windows Update. Destijds was deze update echter een die handmatige installatie behoefde. Op dit moment is dus het tegenovergestelde het geval. Microsoft biedt gebruikers de gratis upgrade tot een jaar na de release van Windows 10, die eind juli 2015 plaatsvond. Mogelijk zijn gebruikers die geen interesse in een upgrade hebben daarna verlost van de noodzaak om de automatische upgrade te voorkomen.
Via tweakers.net
Roodkapje replied the topic:
#1
13 Mar 2016 15:38
OMG
When will this madness stop...
Allemaal leuk en aardig dat je gratis kan upgraden, maar ze zouden toch ondertussen moeten snappen dat niet iedereen dat wil ?!?!

Zucht...
- Details
-
Category: Software & Hardware
-
Published: Tuesday, 01 March 2016 14:31
-
Written by Sonny
-
Hits: 396
Oculus VR is playing its cards close to its chest when it comes to pre-order data for its Oculus Rift virtual reality (VR) head-mounted display (HMD). The company has refused to share any figures about how many people have laid down an early order for the anticipated device before it starts shipping later this month. HTC, on the other hand, is taking a different approach. The Taiwanese smartphone maker launched the pre-order campaign for its own HMD, the HTC Vive, yesterday, and has already revealed how many units it sold in the first 10 minutes of going on sale.

The company’s Shen Ye has revealed that HTC shifted some 15,000 units of the device in that time and, of course, it will have sold even more since then. “Woah, more than 15k units in less than 10min,” Ye wrote on his Twitter account. Videogame fans used to consoles selling over a million units on launch days may not think this is very much, but when you consider that the HTC Vive requires a high-powered PC to run and the relatively limited marketing campaign when compared to the likes of a PlayStation or Xbox, expectations should be adjusted.
There’s also the fact that the HTC Vive costs some $799 USD, with international shipping adding more onto the price for other countries. For that price customers are getting the HMD itself, two position tracked controllers to bring their hands into VR with them, two Lighthouse base stations for Room Scale user-tracking, and free copies of Google’s Tilt Brush, Owlchemy Labs’ Job Simulator, and Northway Games’ Fantastic Contraption.
At $599, does this also give an indication of how pre-orders for the Oculus Rift are performing? Or has Oculus VR managed to shift many more units thanks to the lower price and promises of exclusive content?
Stay tuned to VRFocus for the latest on all VR HMDs.
Via vrfocus.com
- Details
-
Category: Software & Hardware
-
Published: Tuesday, 01 March 2016 14:22
-
Written by Sonny
-
Hits: 441
AMD wil het platform voor externe videokaarten standaardiseren, zodat videokaarten eenvoudig op laptops aangesloten kunnen worden en zo meer grafische rekenkracht krijgen. Dat blijkt uit uitlatingen van een AMD-marketingmedewerker.
Er is een enorm groeipotentieel voor externe videokaarten voor laptops, volgens Robert Hallock, hoofd technische marketing bij AMD. Volgens hem haalt niemand het in zijn hoofd om gamelaptops overal mee naartoe te nemen, maar is er wel grote behoefte aan dunne laptops waarmee je kunt gamen. "Ik wil wedden dat er gamers zijn die, naarmate ze rond de dertig of veertig worden, het niet erg zouden vinden om een enkel apparaat te gebruiken voor al hun computertaken", aldus Hallock. Gebruikers zouden zelfs een mitx-systeem opgeven als een laptop hetzelfde zou kunnen.
Volgens de marketingtopman zijn externe videokaarten de oplossing. "Externe gpu's met gestandaardiseerde aansluitingen, kabels, drivers, plug 'n' play, OS-ondersteuning, enzovoort", schrijft hij. Tijdens de CES viel al op dat veel fabrikanten externe videokaarten demonstreerden die met laptops verbonden konden worden. Zo had Razer de Core met een Radeon R9 Nano, Asus de ROG XG Station 2en Acer zijn Graphics Dock. Al eerder was het MSI dat zijn GS30 Shadow met de Gaming Dockcombineerde en Dell Alienware dat zijn Graphics Amplifier uitbracht. Ook Sony koppelde zijn Vaio Z met een grafisch docking station, met een Radeon HD 6650M.
De accessoires van Alienware en MSI maakten gebruik van een eigen pci-e-connector, de andere systemen van thunderbolt. Het combineren van een standaardconnector met een open specificatie, waaronder bijvoorbeeld driverondersteuning, kan de adoptie van externe grafische kaarten ten goede komen. Het is echter niet de eerste keer dat AMD dit probeert. In het verleden probeerde het bedrijf deze markt al aan te boren met zijn ATi XGP, oftewel ATI eXternal Graphics Platform. Dat platform uit 2008 beperkte zich eerst tot het gebruik van een mobiele HD 3870 en later tot de HD 5870 via pci-e 2.0, maar werd niet breed opgepakt door laptopfabrikanten.

Via tweakers.net
Roodkapje replied the topic:
#1
01 Mar 2016 15:34
Volgens hem haalt niemand het in zijn hoofd om gamelaptops overal mee naartoe te nemen, maar is er wel grote behoefte aan dunne laptops waarmee je kunt gamen. "Ik wil wedden dat er gamers zijn die, naarmate ze rond de dertig of veertig worden, het niet erg zouden vinden om een enkel apparaat te gebruiken voor al hun computertaken", aldus Hallock. Gebruikers zouden zelfs een mitx-systeem opgeven als een laptop hetzelfde zou kunnen.
Alleen vergeet die meneer dat je ook een beetje CPU nodig hebt om te gamen en een U serie i7 ietsjes anders presteert dan een model uit de Q serie!
Maar goed... wij kijken met spanning toe of dit wat wordt
- Details
-
Category: Software & Hardware
-
Published: Tuesday, 01 March 2016 14:19
-
Written by Sonny
-
Hits: 394
Sony heeft aangekondigd de PlayStation 4 Remote Play-functionaliteit naar Windows en Mac te brengen. Met Remote Play is het mogelijk om games op de PlayStation 4-games te spelen zonder afhankelijk te zijn van het televisiescherm.
Op de blog van PlayStation kondigt Sony systeemsoftware-update 3.50, Musashi, aan. De update komt eerst uit in gesloten bèta en in de berichtgeving daarover vertelt Sony alvast dat de Remote Play-functie van de PlayStation 4 op een later tijdstip wordt uitgebreid, zodat deze gaat werken op Windows- en Mac-systemen. De functie is al beschikbaar voor de PlayStation Vita en voor bepaalde Sony Z2- en Z3-smartphones.
Sony begint de gesloten bèta voor de software op 2 maart. De update voegt notificaties toe voor wanneer vrienden online komen, maar komt ook met de optie om offline te lijken. Daarnaast wordt het mogelijk om een evenement te organiseren. Alle gebruikers die zich hebben geregistreerd voor een evenement worden automatisch toegevoegd aan de groep. Daarnaast voegt Sony streamingdienst Dailymotion toe aan de Share-optie.
Via Remote Play is het mogelijk om een PlayStation 4 te koppelen aan een PS Vita of een smartphone via het lokale wifi-netwerk. Daarna is het mogelijk om de Vita of telefoon te gebruiken als scherm. Bij de Vita kunnen de bestaande knoppen worden gebruikt; aan de smartphones moet een DualShock 4 worden gekoppeld. De input wordt dan via het netwerk doorgegeven aan de PlayStation 4.

Via tweakers.net