Strijd Op Meerdere Maps In Battlefield 1 Operations

Normaliter draait een ronde in een potje Battlefield volledig om die ene match. Je speelt, je wint of verliest, en daarna ga je verder naar de volgende ronde. Dat verandert allemaal in Operations, een nieuwe spelmodus in Battlefield 1. Hierin wordt het resultaat van de huidige ronde meegenomen naar de volgende map, zodat je de kans krijgt om een serie gerelateerde gevechten te voeren.

Operations biedt een epische reis over diverse maps die zijn gebaseerd op gevechten die tijdens de Eerste Wereldoorlog echt hebben plaatsgevonden. We wilden een grote en epische ervaring neerzetten met nadruk op teamwork en gevechten in de frontlinie. Door een meta-laag aan de spelmodus toe te voegen en deze over meerdere interessante locaties te spreiden, die heel anders ogen en spelen, krijgen de gevechten in Battlefield 1 een totaal andere schaal en veel meer variatie. Je team kan op één map winnen, verdergaan naar de volgende map, en de map waarop je eerder vocht aan de horizon zien.

ls aanvaller hoor je het fluitsignaal van de officier die het bevel geeft om de vijandelijke loopgraaf aan te vallen. Je rent zij aan zij met je teamleden terwijl je te voet, in tanks, vliegtuigen, boten en te paard naar de vijandelijke verdedigingsposities stormt. Als verdediger graaf je jezelf in als je het alarm hoort afgaan ten teken van een vijandelijke aanval. Je bemant de stationaire machinegeweren en kanonnen, en brengt de hel op aarde terwijl de vijandelijke aanvallers oprukken.

De aanvallers moeten alle verdedigingsposities veroveren om de bevochten sector in handen te krijgen. Zodra dat is gedaan, trekken de verdedigers zich terug naar de volgende sector om te hergroeperen. Het tempo en de variatie tussen de verschillende sectors varieert enorm, omdat elke sector een ander aantal doelwitten bevat dat moet worden veroverd en verdedigd. Daarnaast kenmerkt elke sector zich weer door andere indelingen en doorgangen.

De aanvallers moeten grondgebied innemen en de frontlinie naar voren verplaatsen, terwijl de verdedigers proberen de linie vast te houden. Als de verdedigers er niet in slagen om op een map stand te houden, is de operatie nog niet afgelopen: de verdedigers trekken zich terug en hergroeperen zich op een andere map, terwijl de aanvallers de aanval doorzetten. Sectors kunnen verloren gaan, maar spelers kunnen het tij nog steeds keren met versterking van kolossale voertuigen.

We wilden een Battlefield-ervaring creëren die niet alleen hapklare brokken voorzette, maar ook meer dan een uur speeltijd kon bieden. Iets episch en fascinerends voor spelers die de kans wilden krijgen om volledig op te gaan in deze eerste wereldoorlog, iets wat liet zien in hoeverre de verschillende veldslagen met elkaar verbonden waren. Dit soort gevechten in de frontlinie definieert de essentie van confrontaties tijdens de Eerste Wereldoorlog: intiem en diep geworteld in het slaan van bressen en het bieden van weerstand.

Via battlefield.com