Man gaat maand lang in virtuele wereld leven

 
Kunstenaar Mark Farid gaat volgend jaar een maand lang met een virtual reality-bril op het leven van anderen leven vanuit een kamer. 

Dat laat Farid weten aan The Verge en Vice.

Later dit jaar komt er een crowdfundingproject online om geld op te halen voor het experiment Seeing I. Farid zal vervolgens 28 dagen in een kamer doorbrengen en elke dag het leven van een andere persoon beleven. Farid zal naast de Oculus Rift, een virtual reality-bril, ook een ruis onderdrukkende koptelefoon dragen om zich volledig af te sluiten van de buitenwereld.

Farid zamelt via een crowdfundingactie op Kickstarter geld in voor zijn project. Mensen kunnen zich daarnaast opgeven om een zogenoemde 'Input' te worden voor het project. Alleen hetereoseksuele mannen worden overigens toegelaten. 

Zij moeten dan een dag lang al hun activiteiten opnemen met een bril met 180 graden-camera erop. Farid zal zes dagen later de video van deze dag voorgeschoteld krijgen, zonder eventuele haperingen erin.

Een team zal in die tijd ook het eten voorbereiden dat de Input die dag gegeten heeft zodat Farid zich helemaal in de persoon kan inleven. De kunstenaar zal zijn dag exact zo indelen als de Input en slaapt en eet dus op de tijden van die persoon.

Identiteit
"Het is om te kijken of we een individuele identiteit hebben of dat we alleen een culturele identiteit hebben", aldus Farid over zijn experiment. De periode van een maand is gekozen omdat mensen na drie weken hun gewoontes af zouden leren en nieuwe gewoontes zouden aanleren. Farid probeerde al eens 24 uur in virtual reality te leven.

De kunstenaar heeft contact met psychiaters, psychologen en neurowetenschappers om de effecten van zijn experiment in de gaten te houden. 

Farid zal zich tijdens het project bevinden in een publiek beschikbare ruimte waar bezoekers 23 uur per dag naar hem kunnen kijken. Hij ziet de mensen die naar hem kijken zelf niet. 

Via nu.nl


Roodkapje's Avatar
Roodkapje replied the topic: #1 21 Nov 2014 21:00
Kunstenaars... attention whores... what is difference :?S :+

Snelste supercomputer Nederland bereikt topsnelheid

Cartesius
De snelste supercomputer van Nederland komt nu op topsnelheid. De Cartesius, zoals het apparaat heet, kan meer dan 1 biljard (miljoen maal miljard) berekeningen per seconde uitvoeren.

De Cartesius staat op de vijfenveertigste plaats in de top 500 van de krachtigste computersystemen ter wereld. Die nieuwe ranglijst is maandag naar buiten gebracht. Op de oude lijst in juni van dit jaar stond de Cartesius op nummer 224. In de laatste maanden is het Amsterdamse netwerk bijna 5 keer zo snel geworden. De machine werd vorig jaar in gebruik genomen en komt nu op zijn topsnelheid.

Op plek 194, 347 en 458 staan de supercomputers van niet nader genoemde Nederlandse internetproviders. Een 'uitbouw' van Cartesius staat op plek 499.

De snelste computer ter wereld is de Tianhe-2 uit China. Die kan bijna 34 keer zo veel berekeningen uitvoeren als de Cartesius.

De wereldranglijst wordt samengesteld door onder meer het Lawrence Berkeley National Laboratory in Californië en de universiteit van Tennessee. Het overzicht verschijnt twee keer per jaar, voor het eerst in 1993.

Via nu.nl

NVIDIA video shows off impressive turf effects

NVIDIA Turf Effects is a new NVIDIA GameWorks technology that empowers users to simulate and render massive grass simulation with physical interaction. Our grass technology provides a fully geometrical representation. Grass blades can be represented with a resolution as low as three triangles to several 100 triangles per blade by using continuous level of detail. This allows millions of grass blades to be simulated.

See also: https://developer.nvidia.com/turfeffects 

Note: Due to the high level of detail the video needs to be played back in 1080p resolution. For even better video quality, you can download the video from http://nv/k.


Roodkapje's Avatar
Roodkapje replied the topic: #1 30 Oct 2014 19:31
AWESOME!!! _O_

Gras en water zijn toch wel mijn twee favoriete details in welke game dan ook! *O-*

#Gamergate | Vrouwen bedreigd in de gamewereld

sitestat

Ze worden gestalkt, bedreigd en moeten met hun gezin vluchten. Vrouwen in de game-industrie krijgen te maken met zware intimidatie. Reden is de discussie binnen de gamewereld over de rol van de vrouw in games.

In veel computerspelletjes worden vrouwen neergezet als lustobject en onderdanige wezens. Vrouwen die in de game-industrie werken zijn het daar niet mee eens en stellen dit nu ter discussie. Dat wordt ze niet in dank afgenomen. Zo wordt de Amerikaanse gameblogster Anita Sarkeesian ernstig bedreigd, omdat zij veel aandacht besteedt aan het verbeteren van de rol van de vrouw in games. Ze moest vorige week een presentatie afgelasten na dreigingen van een bloedbad op de school waar ze zou spreken. Ook game-maakster Brianna Wu en Zoe Quinn worden met de dood bedreigd en kunnen niet meer thuis wonen.

#GamerGate 
De haatcampagne wordt geleid door een zelfverklaarde beweging die op internet actief is onder de naam: #gamergate. Gamers die het niet eens zijn met veranderingen binnen de gamewereld hebben zich daar verenigd. Gamergate gaat zo professioneel te werk dat ze op grote schaal hun boodschap van haat verspreiden en zichzelf organiseren om informatie over slachtoffers op te zoeken en te publiceren.

Inmiddels heeft de FBI een groot onderzoek gestart naar de mensen die achter Gamergate zitten en de dreigingen uitten.

Rol van de vrouw binnen games 
De discussie over de rol van de vrouw is gestart omdat de industrie steeds volwassener wordt. Werden 15 tot 20 jaar geleden computerspelletjes vooral gemaakt voor de stereotype gamer. De jonge, blanke, heteroseksuele man tussen de 15 en de 25. Inmiddels is bijna de helft van de gamers vrouw. Dat zorgt er voor dat de games snel veranderen en er spelletjes komen die voor een breed publiek aantrekkelijk zijn.

Een kleine conservatieve en bijna fundamentalistische groep die tegen verandering is laat nu van zich horen. EenVandaag spreekt met Rami Ismail, één van Nederlands grootste game-ontwikkelaars die het opneemt voor de vrouwen binnen de game-industrie en nu zelf ernstig wordt bedreigd.

Ook doet Angie Smets haar verhaal. Zij is uitvoerend producent van Europa‘s grootste gameontwikkelingsbedrijf, Guerrilla Games. Ze vertelt hoe hun bedrijf omgaat met vrouwen en wat zij als vrouw in deze industrie vindt van de GamerGate.

Via eenvandaag.nl

TED | Jane McGonigal: Gaming can make a better world

“I believe that we need to aspire to play games online for at least 21 billion hours a week by the end of the next decade”

Games like World of Warcraft give players the means to save worlds, and incentive to learn the habits of heroes. What if we could harness this gamer power to solve real-world problems? Jane McGonigal says we can, and explains how.


Roodkapje's Avatar
Roodkapje replied the topic: #1 07 Oct 2014 01:04
I AM IN SPAAACEEEEEEE!!!

Dan moeten we alleen eerst effe kappen met elkaar tegenwerken op onze eigen planeet... :F

HP roept zes miljoen netsnoeren terug

HP roept wereldwijd zes miljoen netsnoeren terug, die tussen 2010 en 2012 bij laptops van HP en Compaq geleverd werden. De snoeren zouden kunnen smelten.

HP roept zes miljoen netsnoeren terugHP roept de snoeren onder meer terug na 29 incidenten in de VS waarbij netsnoeren van laptops smolten of verkoolden.

Het gaat volgens HP om AC-adapters die tussen september 2010 en juni 2012 zijn meegeleverd met notebooks en mini notebooks van HP en Compaq. Het specifieke type van het snoer is LS–15 AC, al lopen niet alle laders van dat type gevaar.

HP dringt klanten aan direct te stoppen met het gebruik van de betreffende netsnoeren, en ze via het vervangingsprogramma terug te sturen. Via dat programma kunnen klanten controleren of zij al dan niet een van de zes miljoen getroffen snoeren hebben.

Volgens persbureau Reuters zijn veruit de meeste afgekeurde snoeren verkocht in de VS en Canada.

Via nu.nl

YouPorn overweegt esporters te sponsoren

Internetpornosite YouPorn overweegt om esporters te gaan sponsoren. Middels een tweet heeft het bedrijf gevraagd of er interesse is in een eventuele sponsordeal.

Op Twitter vraagt het bedrijf of er competitieve League of Legends-, Dota 2- of Hearthstone-spelers het bedrijf volgen op Twitter. Gevraagd wordt hoe volgers denken over de mogelijkheid dat YouPorn een team gaat sponsoren.

Inmiddels is de tweet zo'n 2100 keer geretweet en door bijna 1500 man als favoriet aangemerkt. 

Via gamer.nl

Nederlanders hacken Google Glass

Nederlandse computerexperts hebben een manier gevonden om Google Glass te hacken en mee te kijken met de camera, zonder medeweten van de drager.

Dat meldt de Volkskrant op basis van een onderzoek van het Nijmeegse ict-bedrijf Masc en accountancykantoor Deloitte. 

Nederlanders hacken Google Glass

Via een usb-stick kunnen kwaadwillenden software op de bril zetten die de controle overneemt. Met deze software kunnen hackers met Glass foto's en filmpjes maken zonder dat de drager het in de gaten heeft. 

De beelden kunnen vervolgens worden verzonden naar een andere computer.

Meekijken
"We vroegen ons af wat het worst-case-scenario is met deze bril. Toen kwamen we op het meekijken. Je kunt de bril beter niet ophouden als je ergens geld pint, of andere zaken privé wilt houden", aldus Thomas Bosboom van Deloitte. 

Volgens een woordvoerder van Google is de veiligheid een van de aandachtspunten van Glass: "Hoe meer feedback we krijgen, hoe veiliger we de Glass kunnen maken voor de bredere lancering later dit jaar."

Ook zegt Google dat het uitlenen van welke gadget dan ook onveilig kan zijn. "Net als bij iedere mobiele telefoon, tablet of laptop, is het onverstandig om Glass uit te lenen aan iemand die je niet kent zonder toezicht", reageert het bedrijf. 

"Meer in algemene zin adviseren we gebruikers om geen Glassware (apps voor Glass) te downloaden die niet afkomstig is van de officiele MyGlass-site, of de beveiliging van hun Glass deels uit te schakelen en deze vervolgens aan iemand anders te geven."

Via nu.nl

Bedenktijd onlineaankopen is vanaf vrijdag twee weken

De bedenktijd voor onlineaankopen gaat van een naar twee weken. Dat staat in nieuwe regels die vrijdag ingaan. Ook mogen bedrijven niet langer een bedrag per minuut rekenen voor contact met de klantenservice; het maximumbedrag is een euro per gesprek.

De nieuwe regels zijn een implementatie van een Europese Richtlijn uit juni 2011. Ze gelden alleen voor aankopen vanaf vrijdag; bij aankopen die consumenten donderdag of eerder hebben gedaan, zijn de oude regels nog van kracht. De oude regels schrijven voor dat mensen een bedenktijd van zeven werkdagen hebben, maar nu is dat 14 weekdagen. De regels gelden voor alle webwinkels in de Europese Unie. Overigens hanteren veel webwinkels, onder ander de shops die bij Thuiswinkel.org zijn aangesloten, al een bedenktijd van minimaal twee weken.

Als webwinkels klanten niet goed informeren over de bedenktijd, is die automatisch langer: een jaar. Binnen dat jaar kan een klant een bestelling dus nog annuleren. Waar webwinkels tot donderdag een maand de tijd kregen om geld terug te geven, moet dat nu eveneens binnen twee weken. De regels moeten consumenten beschermen tegen kwaadwillende webwinkels.

Daarnaast wil de overheid verkoop per telefoon aan banden leggen, blijkt op een themapagina van de Autoriteit Consument en Markt. Een mondelinge overeenkomst is niet langer rechtsgeldig. Als een callcenter-medewerker een consument overtuigd heeft van een aankoop, moet die consument dat schriftelijk bevestigen.

Ook de regels voor klantenservicenummers worden strenger. Bedrijven mogen maximaal een euro per gesprek in rekening brengen en per minuut afrekenen mag niet meer. Wel betalen consumenten de normale belkosten aan hun provider bij een dergelijk gesprek.

Via tweakers.net