Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
  • Page:
  • 1

TOPIC: Is Battlefield 4 een vernieuwing of een doorontwikkelde Battlefield 3?

Is Battlefield 4 een vernieuwing of een doorontwikkelde Battlefield 3? 03 Oct 2013 01:38 #1

• Oemfoefoe
  • Oemfoefoe's Avatar Topic Author
  • Away
  • Administrator
  • Administrator
  • Thank you received: 646

Battlefield 4

In maart is er een poll geweest met de vraag of je Battlefield 4 ging aanschaffen. Nu de bèta van Battlefield 4 van start is gegaan, ben ik erg benieuwd naar jullie bevindingen. Wellicht haalt de bèta je over om deze game toch aan te gaan schaffen. Of wellicht bevestigt het je verwachtingen en komt 'ie er op zeker niet.

Vinden jullie Battlefield 4 een slap aftreksel van Battlefield 3, of heeft deze editie dermate vernieuwingen/verbeteringen dat de game een goede opvolger is?

De stelling luidt: Ik vind Battlefield 4.....

.....een doorontwikkelde Battlefield 371.4%
.....een waardige opvolger28.6%

Total votes: 7

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Is Battlefield 4 een vernieuwing of een doorontwikkelde Battlefield 3? 03 Oct 2013 03:10 #2

• Roodkapje
  • Roodkapje's Avatar
  • Contributor
  • Contributor
  • Thank you received: 47
Battlefield 4 = Wat Battlefield 3 had moeten zijn ongeveer.

Wat mij betreft ook gewoon wat Special Forces voor BF2 was : Allerlei zooi die ze niet in de originele game wouden pleuren, maar eigenlijk wel van plan waren. Lekker je klanten uitmelken ... woohoo !!! :N

Patent houder van "Operation Roodkapje" © ® \o/

Is Battlefield 4 een vernieuwing of een doorontwikkelde Battlefield 3? 03 Oct 2013 03:12 #3

• Oemfoefoe
  • Away
  • Administrator
  • Administrator
Hey! Eerst de bèta spelen voordat je kan oordelen joh! }:|

Is Battlefield 4 een vernieuwing of een doorontwikkelde Battlefield 3? 03 Oct 2013 03:16 #4

• Roodkapje
  • Roodkapje's Avatar
  • Contributor
  • Contributor
Is niet nodig : Ik ben genoeg op de hoogte door jouw BF4 propaganda spam :P :+

En wie eerlijk durft te zijn weet dat ik gelijk heb ;)

Is Battlefield 4 een vernieuwing of een doorontwikkelde Battlefield 3? 03 Oct 2013 06:23 #5

• Tiuri2000
  • Tiuri2000's Avatar
  • Proud member of 31gaming.nl
  • Proud member of 31gaming.nl
  • Thank you received: 55
@Kapje, Eigen ervaring is toch wel heel belangrijk bij een oordeel vellen. Anders ben je nu het oordeel van anderen aan het herhalen.

Ik vond de BF4 betá, van wat ik er gisteravond zo heb mogen ervaren, erg prettig spelen.
Het is te merken dat de game mechanics onder handen zijn genomen, daarnaast is het detail niveau wat Oemf al opmerkte behoorlijk! De game interface is zwaar gepimpt, met name de menu's, ik weet niet of dat nu goed is, ook ziet er een aantal vernieuwingen in de wie niet kennen in de Battlefield reeks, ook wat betreft configuratie opties, zaken als dubbelklikken op een spawn punt om daar te spawnen zijn kleine dingen die wel iets prettigs toevoegen aan de besturing in het algemeen of een nog groter fov, ik heb deze een paar minuten op 120 graden gehad en daardoor had je het idee dat alles met giga snelheid verplaatste omdat je nogal een bolle lens effect krijgt waar je door kijkt, niet echt aan te raden kan ik je zeggen. :k
Ook dept of field view aanpassing voor het wapen is een optie, oftewel een blur rondom je scope zodra je daar doorheen kijk, moet je maar net fijn vinden. Er is in ieder geval gedacht aan de mogelijkheden tot het configureren van de persoonlijke speelervaring.

Dat de chinese wapens er weer in zitten vind ik wel weer leuk, hoewel de chinese tank nog steeds een prut tank is om mee te rijden, dat was ie in BF2 en dat is ie nu weer, dat ding heeft de snelste 180 graden draaisnelheid van alle Battlefield tanks, zodra er een kleine verhoging onder 1 van de tracks te vinden is sta je de andere kant op te kijken. Niet wat ik zoek in een tank kan ik je zeggen.

Het vliegen voelt een stuk soepeler en strakker aan dan in BF3, daar voelde het lomp en sloom aan, dit voelt weer een beetje meer aan zoals we dat in BF2 gewend waren en dat is een heel groot plezier! *O*
Nu maar hopen dat dat voor de jets ook zo zal zijn (J10 zou leuk zijn!!), dan hebben we er al weer een boel speelplezier erbij!
Het is wel weer wennen aan de snellere controls met het vliegen nu, dat betekent dus nog de onnodige crashes.. :F gelukkig is dit de betá en kan er lekker geoefend worden.

Ik vind het tot zo ver een waardige opvolger voor de Battlefield reeks, commander mode kunnen we helaas niet uitproberen maar van de map opties in het spel kunnen we wel al een beetje afleiden dat het er wel geinig uit gaat zien hoewel we dat natuurlijk pas echt kunnen zeggen zodra we de final op onze pc hebben staan.

HW Specs / ...as the saying goes, statistics are often used like a drunken man uses a lamp-post -- for support rather than illumination.

Is Battlefield 4 een vernieuwing of een doorontwikkelde Battlefield 3? 03 Oct 2013 10:38 #6

• ciris
  • ciris's Avatar
  • Away
  • Administrator
  • Administrator
  • Thank you received: 261
De beta voelt als BF3.5. Merendeels komt dat door, naar wat ik begreep, niet alles qua pracht en praal is ingeschakeld in de beta. Net als toentertijd met de BF3 beta. Het speelt verder prima en het ziet er ook goed uit. Is het een enorme stap voorwaarts? Ik denk dat je die vraag alleen maar kan beantwoorden door een maand of 2 BF4 te spelen en dan eens terug te stappen naar BF3.

Mijn inziens is deze beta ook meer bedoeld om de servers te testen.

Is Battlefield 4 een vernieuwing of een doorontwikkelde Battlefield 3? 03 Oct 2013 16:51 #7

• Oemfoefoe
  • Away
  • Administrator
  • Administrator
Goed betoog Thijs.

Uitgaande van die paar potjes dat ik heb gespeeld, kan ik me daar goed in vinden.

Wat me voornamelijk opviel, is het niveau van details. Je weet gewoon niet waar je moet kijken waar vandaan je wordt beschoten. En alles kan ook kapot. Het moment dat ik met de Viper voor de wolkenkrabber hing en dat deze mijn kant op instortte, was wel een gaaf moment.

De 'feel' van de besturing van de Viper voelde ook vele malen beter aan. Niet zo makkelijk als de Cobra in BF2, maar het was weer leuk om mee te vliegen. En dat plezier heb ik BF3 niet gehad.

Verder is het nog te vroeg om een goed oordeel te vellen. Voorlopig heeft het wel mijn interesse gewerkt, maar ik blijf bij mijn standpunt dat BF4 te vroeg is uitgebracht. Ik denk ik wel wacht totdat BF4 met een leuke korting wordt aangeboden.

Is Battlefield 4 een vernieuwing of een doorontwikkelde Battlefield 3? 03 Oct 2013 17:22 #8

• Roodkapje
  • Roodkapje's Avatar
  • Contributor
  • Contributor

Oemfoefoe wrote: Ik denk ik wel wacht totdat BF4 met een leuke korting wordt aangeboden.

BF3 Premium Edition werd iets van 3 a 4 maanden na release tekoop aangeboden geloof ik dus er zal vast wel weer iets dergelijks komen voor 40/50 € in plaats van bijna 100 € als je beiden los koopt.

@Tiuri : Is 100% mijn eigen mening en daar blijf ik ook bij eigenlijk :)

De enige EA game die me nog interesseert is eigenlijk Titanfall, maar daar hoor je zo weinig over terwijl het IMHO een leuke game wordt met lekkere cleane graphics en zonder troep dat in je FOV rondvliegt d:)b

Is Battlefield 4 een vernieuwing of een doorontwikkelde Battlefield 3? 07 Oct 2013 13:23 #9

• Suicyder
  • Suicyder's Avatar
  • Contributor
  • Contributor
  • Thank you received: 67

Roodkapje wrote: Battlefield 4 = Wat Battlefield 3 had moeten zijn ongeveer.

Wat mij betreft ook gewoon wat Special Forces voor BF2 was : Allerlei zooi die ze niet in de originele game wouden pleuren, maar eigenlijk wel van plan waren. Lekker je klanten uitmelken ... woohoo !!! :N

QFT

Aan BF4 merk ik vooral dingen die in BF3 misten en waar veel commentaar op was. De paar toevoegingen maken het niet een hele nieuwe game.
Het speelt op zich aardig, maar bij een 64 man server heb ik teveel lag om te spelen.

BF4 komt er uiteindelijk vast wel, maar dan wel de BF4 Premium package die bij BF3 ook na 3-4 maanden gereleased werd.

Is Battlefield 4 een vernieuwing of een doorontwikkelde Battlefield 3? 07 Oct 2013 14:56 #10

• Roodkapje
  • Roodkapje's Avatar
  • Contributor
  • Contributor
Ik las op GoT trouwens dat de developers van BF3 nu al aan zeg maar BF5 werken en dat BF4 gemaakt is door de developers van de laatste Medal of Honor game : Weet iemand daar iets over ??!

Hoe was de support voor de laatste MoH game ?? Het is sowieso niet het team dat achter MoH:AA zat (die zijn CoD 1 en 2 gaan maken. Hoeveel er daarvan over zijn op dit moment geen idee) maar ondanks dat het algemeen management dan blijkbaar nog steeds door DICE wordt gedaan zou er eventueel een klein beetje hoop op normale support kunnen zijn... :?S

Is Battlefield 4 een vernieuwing of een doorontwikkelde Battlefield 3? 07 Oct 2013 15:53 #11

• ciris
  • ciris's Avatar
  • Away
  • Administrator
  • Administrator
  • Thank you received: 261
Ik vond de support prima meevallen voor BF3. Waar het fout gaat zijn een hoop whiners in de community waar uiteindelijk wel naar geluisterd moet worden door de devs omdat de groep gewoon te groot is. Dan krijg je dat geleuter dat er contineu dingen worden aangepast en teruggedraait.

Dat het soms wat langer duurde dat dingen gefixed werden ok, maar uiteindelijk is het merendeel wel voor elkaar. Ik snap dus niet zo goed waar je het over hebt.

Is Battlefield 4 een vernieuwing of een doorontwikkelde Battlefield 3? 07 Oct 2013 23:49 #12

• Roodkapje
  • Roodkapje's Avatar
  • Contributor
  • Contributor

ciris wrote: Dat het soms wat langer duurde dat dingen gefixed werden ok, maar uiteindelijk is het merendeel wel voor elkaar. Ik snap dus niet zo goed waar je het over hebt.

- Spawn beacon bug.
- Minimap gezeik.
- NOG STEEDS is glitchen @ Metro mogelijk :|
- Hitreg absoluut K-U-T vaak.
- Headshot isn't ...
- Revived worden en je wapen niet zien of pistol vasthouden terwijl je een primary weapon in beeld hebt.
- Na revive nog steeds niet normaal weg kunnen komen.
- NKRO achtige bug die alleen bij BF3 optreedt met een non-NKRO of beperkt NKRO keyboard.
- Heel veel randjes en dingetjes die doorzichtig zijn, maar je niet doorheen kan schieten : ERG episch soms en vooral als je een RPG/SMAW vasthoudt |:(
- Javelin achtige projectiles die niet naar het doel gaan maar zich in gebouwen boren :F
- Command Rose is absoluut crap vergeleken met BF1942/BF en nu ook in BF4 helaas.

Zomaar wat favorieten :P

• Page:
  • 1