Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
  • Page:
  • 1

TOPIC: Win7 Remote shutdown en auto start

Win7 Remote shutdown en auto start 19 Feb 2011 14:26 #1

• ciris
  • ciris's Avatar Topic Author
  • Away
  • Administrator
  • Administrator
  • Thank you received: 264
Geen of iemand het al wist of er gebruik van maakte.

Ik gebruik zelf nogal veel remote desktop voor een server zonder scherm, tobo, muis. Dat ding handmatig booten is dus niet fijn. Als je nu gewoon in het remote scherm op ctrl-alt-end drukt dan krijg je rechtsonder in het scherm de optie om te restarten of een shutdown te doen.

Tevens draait er op die server TS, newsleecher en meer van dat soort progjes wat ook wel fijn is als dat weer automagisch opstart als 's nachts de stroom eraf is geweest ofzo. Zet eenvoudig de snelkoppelingen of directe .exe in de map startup, die kan je vinden onder all programs, en al die progjes starten mee zodra je een reboot doet.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Win7 Remote shutdown en auto start 19 Feb 2011 16:14 #2

• Oemfoefoe
  • Oemfoefoe's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Thank you received: 653
Rebooten en shtdown kan idd volgens jouw methode. Remote opstarten is helaas geen mogelijkheid in, tenzij je Wake On LAN (WOL) gebruikt. Het enige dat je hoeft te doen is een klein scriptje configgen. Even Tiuri aanspreken aangezien hij dat voor mij heeft gefix0rd. Paar minuutjes en klaar is Thijs.
Ik gebruik WOL al sinds ik mijn mediacenter heb draaien en het werkt formidabel. Tirui heeft twee knoppen voor mij geconfigureerd waarmee ik mijn mediacenter kan aan- en uitzetten. En een derde knop waarmee de shutdown commando kan worden geannuleerd. Dit is in mijn situatie vooral handig als ik de mediacenter het commando shutdown geef terwijl mijn meissie een film aan het kijken is.

Win7 Remote shutdown en auto start 19 Feb 2011 19:34 #3

• Tiuri2000
  • Tiuri2000's Avatar
  • Proud member of 31gaming.nl
  • Proud member of 31gaming.nl
  • Thank you received: 55
Jep is goed te doen, kwestie van mac adres hebben van de bak die je op wilt starten en mits wol aan staat kan je die opstarten met een progje wat wol pakketjes kan sturen. Shutdown kan ook met een snelkoppeling. Shutdown commando bestaat al jaren in windows, bijv. het commando: shutdown /s /t 030 /f plant een shutdown binnen 30 seconden, het commando shutdown /a annuleert een geplande shutdown.

HW Specs / ...as the saying goes, statistics are often used like a drunken man uses a lamp-post -- for support rather than illumination.
  • Page:
  • 1
Moderators: Oemfoefoeciris