Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
  • Page:
  • 1

TOPIC: fullhdtv (100hertz versie?) als pcmonitor(normaal 60hertz)

fullhdtv (100hertz versie?) als pcmonitor(normaal 60hertz) 08 Dec 2009 15:47 #1

• schietdammer
  • schietdammer's Avatar Topic Author
  • Registered
  • Registered
  • Thank you received: 0
Ik wil een fullhdtv op mijn pc aansluiten.
Ik kijk heel de dag beursgrafiekjes en hoe meer hoe beter dus hoe meer cm2 hoe beter ,een 47inch heb je nu al voor 700€ ,terwijl een 24inch monitor 230€ kost ,24inch past 4keer in een 48inch wat betreft oppervlakte dus 47inch is bijna 4keer zo groot als een 24inch (ook al gaat dat niet helemaal op omdat fullhd is 16:9 en lcd is 16:10 maar je snap wel wat ik bedoel ,het zal praktijk iets van 3,5x zo groot zijn) en nog goedkoper ook (tov4x24inch) ,4x 24 inch is wel elk 1920x1200 en dat 4keer ipv 1keer 1920x1080 ,maar de grafieken zullen duidelijk genoeg zijn met ongeveer 4x zo lage resolutie.
Leuke bijkomstigheid tov 4losse monitors is dat gamen op 1zo'n groot scherm wel fantastisch is ,en ik kan full hd films kijken op groot scherm ,en savodns als beurs dicht is nog tv ook.

Ok dat was het waarom ik een fullhdtv op mijn pc wil ,moet er nog bijzeggen dat ik 2bureaus naast elkaar heb en dat die tv op einde van 2e bureau dwars komt te staan ,ongeveer 1,5meter van me vandaan ,maar aangezien ik 1 van de grafieken bekijk op die tv ipv als een schele heel de tv tegelijk moet zien is het te doen ,zal niet anders als die beursgasten die je wel is op tv ziet met 4monitors voor hun neus die bekijken ook niet alles tegelijk ,ik heb nu toch ook meerder monitors en bekijk er maar 1tegelijk , dus dit is mogelijk zonder gek te worden ,gamen en film kijken is ander verhaal.

Maar mijn vraag is nu ..... een gewone lcd monitor is altijd op 60hertz en kan vaak niet eens anders .... bijvoorbeeld op een matrox tripleHead2Go moet je echt uitzoeken de monitors die 59hertz kunnen als je 3x 1680x1050 wil aansluiten , nu bij hdtv heb je volgens mij 50hertz 100hertz en 200hertz ,aangezioen ik ook films erop wil kijken via bluray ,of eventueel zelfs tv s'avonds als grafieken beurs stilstaan heb het nut om 100hertz te nemen ,als dat geen marketingverkooppraatje is ,maar heb ik dan geen last ervan op mijn pc want misschien net als met lcd monitors die alleen 60hertz kunnen zit ik dan vast aan 100hertz .... eet die dan niet mijn geforce gtx260 op als die ineens een game op 1920x1080 op 100hertz moet doen ,of heeft dit geen invloed op de framerate , de vraag is dus : weet iemand of 100hertz je vga kaart opeet ,en zoja of een 100hertz tv die modus ook uit kan zetten en teruggaat naar 50hertz zodat ik kan gamen en beurskijken en erna savonds tv kan kijken erop of bluray met 100hertz of is het net als lcd dat de hertz in het algemaan(ik zeg algemeen want er zijn blijkbaar wel lcd monitors die 59hertz kunnen) vaststaan.

p.s. er werd me al gewaarschuwd voor die ruim lagere pixels (ik zeg ruim want hdtv is nog 1080 ook ipv1200) tov 3losse monitors ,maar oude tv 800bij600 70cm zie ik ook gewoon netjes grafieken als rtlz die in beeld liet zien ,en dat was dus geen fullhd uitzending en beeldscherm ,dus dat zal wel meevallen met een hdtv en 1920x1080 pc signaal.

p.s.2 mijn hoofdmonitor is 26inch 1920x1200 ,dus daar zie ik mijn startbalk ,en lees ik mijn browser enzovoorts.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Last Edit: by schietdammer.

fullhdtv (100hertz versie?) als pcmonitor(normaal 60hertz) 08 Dec 2009 16:13 #2

• Roodkapje
  • Roodkapje's Avatar
  • Contributor
  • Contributor
  • Thank you received: 47
100/200/400/600 Hertz is allemaal geblaat over meuk die op de achtergrond in het paneel plaats vindt. LCD's zijn 60 Hz en Plasma's 100 Hz, maar ook die laatste kan je alleen 1920x1080@60p voeden.

Ik zou zeggen koop gewoon het grootste wat je kan betalen voor het minste geld. Je kan ook eventueel een beamer kopen voor rond de 1000-1100 € ;)

Patent houder van "Operation Roodkapje" © ® \o/

fullhdtv (100hertz versie?) als pcmonitor(normaal 60hertz) 08 Dec 2009 22:25 #3

• Klaassenster
  • Klaassenster's Avatar
  • Contributor
  • Contributor
  • Thank you received: 49
let wel op je stroomrekening!

Als je tv dus de hele dag aan staat (overdag grafiek en nacht voor film) dan is een LED wellicht te overwegen. (Scheelt je op jaarbasis misschien wel 80 a 90 euro).

Ik zat aan zo'n zelfde constructie te denken (en dan een wireless tobo op de eettafel, zodat die oop als werkplek kan dienen)

[img].jpg
[url=http://www.speedtest.net:f27yqeup]
[/url]

fullhdtv (100hertz versie?) als pcmonitor(normaal 60hertz) 08 Dec 2009 23:12 #4

• Roodkapje
  • Roodkapje's Avatar
  • Contributor
  • Contributor
  • Thank you received: 47

" wrote: HuT[ Klaassenster":3iq6h605]let wel NIETop je stroomrekening!

There... I fixed it !! _tongue :+

Patent houder van "Operation Roodkapje" © ® \o/
  • Page:
  • 1
Moderators: Oemfoefoeciris