Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
  • Page:
  • 1

TOPIC: Standaard of aftermarket cooling

Standaard of aftermarket cooling 25 Mar 2008 20:09 #1

• ]AFS[Viper
  • ]AFS[Viper's Avatar Topic Author
  • Registered
  • Registered
  • Thank you received: 0
Hey mannen, jullie zitten hier volop te praten over hardware dus heb ik een vraagie aan jullie.
Ik ga eind mei een nieuwe pc kopen/maken, met een E6750 erin. Ik ben niet vanplan om een grote overclock te doen ofzo.
Ik heb gelezen dat die stock coolers best goed zijn. Maar dat was allemaal in een grote normale kast.
Ik wil een SFF (SmallFormFactor) kast hebben, oftewel shuttle. Kan die cooler dan nog steeds de proc koel houden zonder max te draaien met het bijbehoorende harde geluid.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Standaard of aftermarket cooling 25 Mar 2008 20:34 #2

• Suicyder
  • Suicyder's Avatar
  • Contributor
  • Contributor
  • Thank you received: 67
In principe kan hij het gewoon koel houden.

Zelf vind ik de Scythe Ninja Mini lekker koelen, maar ik heb een iets grotere kast, ik weet dus niet wat er precies in past.

Standaard of aftermarket cooling 26 Mar 2008 10:06 #3

• Ruza
  • Ruza's Avatar
  • Contributor
  • Contributor
  • Thank you received: 17
Ik zou voor een aparte koeler gaan. Meerkosten zijn vaak weinig (+/- 20 euro). Neemt niet weg dat de stock-koelers niet slecht zijn (heb zelf een E6750 draaien met stock koeler, niet slecht maar had liever een andere gehad. Nu te lui om te vervangen :D )

Ad Vitam Aeternam

Standaard of aftermarket cooling 26 Mar 2008 10:20 #4

• ciris
  • ciris's Avatar
  • Away
  • Administrator
  • Administrator
  • Thank you received: 261
Als je voor de E8*00 serie gaat dan zitten daar nog kleinere koelers bij dan bij de E6*00 serie. Die dingen zijn standaard echt laag en koelen gewoon goed en zijn stil.

Zie hier het verschil tussen de twee koelers.

http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/6856/5296.jpg

Voor een shuttle zou ik zeker voor een E8*00 serie gaan omdat die minder energie verbruiken en minder warm worden. Voor de prijs hoef je het niet te laten.

Standaard of aftermarket cooling 26 Mar 2008 13:08 #5

• Roodkapje
  • Roodkapje's Avatar
  • Contributor
  • Contributor
  • Thank you received: 47

" wrote: HuT[ Suicyder":3tu0oamp]In principe kan hij het gewoon koel houden.

Zelf vind ik de Scythe Ninja Mini lekker koelen, maar ik heb een iets grotere kast, ik weet dus niet wat er precies in past.

_stupid Die Mini is TE gaaf om niet te hebben in zo'n mini kastje :D

Daarnaast wordt het tijd dat Intel een stock koeler zoals AMD gaat maken met 4 Heat Pipes enzo :) En hem dan ook bij ALLE processoren gaat leveren die boxed zijn en niet 1 op de 5 ofzo en dan ook nog boven een bepaalde snelheid alleen zoals die AMD mafkezen :lol:

Patent houder van "Operation Roodkapje" © ® \o/

Standaard of aftermarket cooling 26 Mar 2008 16:58 #6

• ]HuT[ ManiacsHouse
  • ]HuT[ ManiacsHouse's Avatar
  • User is blocked
  • User is blocked
Als je voor een 'echte' Shuttle gaat. Zit daar niet al een koeler bijgeleverd met zo'n heatpipe-constructie? Standaardkoelers lijken mij niet te passen in bijv een Shuttle.

KAK!!!!! GODVER!!!
[url=http://www.speedtest.net:1cgh7xtf]
[/url]

Standaard of aftermarket cooling 26 Mar 2008 17:15 #7

• Faust
  • Faust's Avatar
  • Proud member of 31gaming.nl
  • Thank you received: 71
Kapje doe je best en blijf ontopic.............de man heeft een vraag maar vraagt niet om jou nietszeggende rommel slik je shit in en als je een aanvulling hebt PLAATS HET DAN PAS!!!!

Een dag niet gespeeld is een dag niet geleefd!!!!
Aka kenker FaUsT!!
Spreek ik mezelf tegen??Dan heet dat verandering.
Jawel ik ben er weer. (Noob bf4)

Standaard of aftermarket cooling 26 Mar 2008 17:22 #8

• maxoss
  • maxoss's Avatar
  • Registered
  • Registered
Je bent een spammer of je bent het niet.

AKA "kut maxoss'' top ...? medic en TOP ...? aviator \0/

[url=http://www.battlefieldcommunity.nl:1rk3538d]
[/url]

Standaard of aftermarket cooling 26 Mar 2008 20:12 #9

• Torque
  • Torque's Avatar
  • Thank you received: 18
Aftermarket koeler zou ik niet plaatsen aangezien shuttle veel onderzoek doet naar koeling van hun producten. Heatpipe systeem van shuttle werkt perfect. En houd de nieuwe generatie proc's goed koel. Warmte word direct afgevoerd naar buiten. Lees wat reviews van de shuttle van je keuzen.

Standaard of aftermarket cooling 27 Mar 2008 02:19 #10

• ]AFS[Viper
  • Registered
  • Registered

" wrote: HuT[ Ciris":1eh8vtla]Als je voor de E8*00 serie gaat dan zitten daar nog kleinere koelers bij dan bij de E6*00 serie. Die dingen zijn standaard echt laag en koelen gewoon goed en zijn stil.

Zie hier het verschil tussen de twee koelers.

http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/6856/5296.jpg

Voor een shuttle zou ik zeker voor een E8*00 serie gaan omdat die minder energie verbruiken en minder warm worden. Voor de prijs hoef je het niet te laten.

Jij zegt voor de prijs hoef ik het niet te laten, maar tussen de 8400 en 6750 zit 70E verschil.
Ik heb de verschillende testen gelezen en er zit niet zoveel verschil tussen die twee proc's.
Op stock clocks welteverstaan. Maar aangezien ik toch niet ga overclocken en over 2 jaar toch weer nieuw systeem ga kopen. Hoef ik er niet het beste in te hebben.

(begrijp me niet verkeerd hoor de 8400 is super als je hem gaat overclocken dan haalt ie meer dan de 6750 of 6850 over geclocked maar aangezien ik dat toch niet ga doen. why bother)

Ja ik neem niet een "Shuttle" want die zijn gewoon ruk. A. veel te kleine voeding voor als ik wil upgraden, wel 350W :?
en B. ik wil een custom kast en dat is de Thermaltake Lanbox lite. Ik zei alleen shuttle zodat jullie de afmetingen weten van de kast.

Ik zal eens kijken wat de afmetingen zijn van de Scythe Ninja ik heb ruigweg 12cm hoogt voordat ik de voeding raak. dus kan wel wat hebben zat eerst te denken aan een TT Blue Orb. die heeft niet veel hoogte en koelt zeer goed. (heb nu in mijn huidige kast de Ruby Orb.) Maar zat te kijken naar aftermarket koelers waar de heatsink en fan afneembaar zijn zegmaar voor het makkelijk schoonhouden (en dus stil houden) van de proc koeler.

Standaard of aftermarket cooling 27 Mar 2008 02:37 #11

• ]AFS[Viper
  • Registered
  • Registered
Ik heb die Scythe Ninja Mini ff zitten te bekijken en ziet er goed uit. Ik weet niet of jullie de Lanbox Lite kennen maar er zitten vlak naast de heatsink al 3x60mm fans om lucht de kast uit te jagen. Dan denk ik niet eens dat ik de bij geleverde 80mm fan hoef te plaatsen op de heatsink. En zelf als na verloop van tijd blijkt dat het wel zou moeten dan monteer ik er een 92mm blauw led fan op. moet ook kunnen volgens de scythe website. Qua hoogt zal ie het net redden. En omdat de Fan aan alle 4 de kanten van de heatsink kan, kan de fan mooi in de richting van de flow gezet worden van voor naar achter ipv wat je wel eens ziet van beneden naar boven in normale kast. Moet er ook mooi uitzien toch. Ik krijg de kast toch eerst voordat ik me pc laat bouwen om wat modificaties aan te brengen. Zoals anti vibe shield voor voeding in de behuizing te brengen en de nieuwe stille Papst fans stil met rubbertjes op te hangen. Als de Ninja dan geen fan hoeft, is ie helemaal stil. Dan allen nog de 3870 of 8800GT koeler veranderen en dan is het plaatje compleet. HAHA kan niet wachten tot eind mei.

Standaard of aftermarket cooling 27 Mar 2008 10:55 #12

• Pepperana
  • Pepperana's Avatar
  • Thank you received: 31
Zelf draai ik een Ninja mini op een Am2 5600, en zonder fan.(MediacenterPC)
Hoogste temp die ik daar mee haal als ik HD films afspeel is 50 graden. Alles draait wel stock dat wel.
En heel er stil.
Zeer zekereen aardig koelertje.

The truth is stranger than fiction!

Standaard of aftermarket cooling 27 Mar 2008 12:41 #13

• ciris
  • ciris's Avatar
  • Away
  • Administrator
  • Administrator
  • Thank you received: 261
http://tweakers.net/pricewatch/157967/i ... e6750.html

http://tweakers.net/pricewatch/161725/i ... e8400.html

Zeg zo'n drie tientjes verschil. Voor een koelere en zuinigere processor met een kleinere koeler zodat je geen aftermarket koeler hoeft te halen die ook weer drie tientjes kost zou ik dat er wel voor over hebben.

Oh ja en een paar jaar meer garantie met stock koeler. Maar ja dat merken ze toch niet.

Succes in ieder geval.

Standaard of aftermarket cooling 27 Mar 2008 12:54 #14

• maxoss
  • maxoss's Avatar
  • Registered
  • Registered
Of een E8200?

AKA "kut maxoss'' top ...? medic en TOP ...? aviator \0/

[url=http://www.battlefieldcommunity.nl:1rk3538d]
[/url]

Standaard of aftermarket cooling 27 Mar 2008 22:11 #15

• ]AFS[Viper
  • Registered
  • Registered
Die prijsvergelijkingen van pricewatch zijn leuk maar wat je vergeet is dat als ik al die verschillende onderdelen ergens ander moet halen moet ik ook meerdere keren verzendkosten betalen, en dan blijkt dat het helemaal niet zoveel geld scheeld. Maarja ik zie het wel.
Ik meet het gewoon op en als ie niet past dan neem ik gewoon de stock koeling.

• Page:
  • 1
Moderators: Oemfoefoeciris