Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
  • Page:
  • 1

TOPIC: KPN: gehele Randstad beschikt over 4g-dekking

KPN: gehele Randstad beschikt over 4g-dekking 27 Jun 2013 14:01 #1

• Oemfoefoe
  • Oemfoefoe's Avatar Topic Author
  • Away
  • Administrator
  • Administrator
  • Thank you received: 646

Vanaf donderdag biedt KPN 4g aan in Utrecht. Daarmee is de complete Randstad voorzien van 4g-dekking, stelt de telecomprovider. De grote steden in het noorden en zuiden van het land zijn als volgende aan de boord. Eind dit jaar moet 80 procent van de Nederlanders over 4g beschikken.

KPN logoMet de uitrol van 4g naar Utrecht beschikt inmiddels 50 procent van de Nederlanders over lte-toegang, zo stelt de internetprovider. In de complete Randstad, waaronder grote steden als Amsterdam, Den Haag en Rotterdam vallen, is volgens KPN inmiddels al 4g-toegang. Per week worden negentig masten van 4g-antennes voorzien.

Als eerstvolgende zijn de grote steden in het noorden en zuiden aan de beurt, zoals Leeuwarden, Groningen, Eindhoven en Maastricht. De telco verwacht dat alle grote steden eind dit jaar 4g-dekking zullen hebben, waarmee tachtig procent van de Nederlanders van lte-toegang voorzien zou moeten zijn. De klanten die al 4g-toegang hebben, zijn volgens KPN positief.

Vorige week maakte KPN bekend de uitrol van zijn 4g-netwerk te willen versnellen. De telecomprovider wil in het eerste kwartaal van 2014 een landelijk dekkend lte-netwerk hebben. Vooralsnog is KPN de enige provider met een 4g-netwerk. Vodafone, Tele2 en T-Mobile, die eveneens over zendlicenties voor het 4g-spectrum beschikken, zullen later met een eigen netwerk komen.

Via tweakers.net

Please Log in or Create an account to join the conversation.

KPN: gehele Randstad beschikt over 4g-dekking 27 Jun 2013 17:35 #2

• Roodkapje
  • Roodkapje's Avatar
  • Contributor
  • Contributor
  • Thank you received: 47
Komt die glasvezelkabel! Oh wait... :O

Patent houder van "Operation Roodkapje" © ® \o/

KPN: gehele Randstad beschikt over 4g-dekking 29 Jun 2013 12:48 #3

• Rayzman
  • Rayzman's Avatar
  • Contributor
  • Contributor
  • Thank you received: 53
Ben benieuwd want in het nieuwe hoofdkantoor in Utrecht heb ik op dit moment alleen maar super langzaam Edge bereik.

PC addict,player of TF2,GTR2,GTR evo,BF2,GTA 4, Dirt 2,BFBC2 enz....
Specs pc Stats
BF3 Server

KPN: gehele Randstad beschikt over 4g-dekking 30 Jun 2013 00:28 #4

• Roodkapje
  • Roodkapje's Avatar
  • Contributor
  • Contributor
Komt het niet door het gebouw ?? Moet je vragen of ze zo'n interne extender willen plaatsen die onder andere Vodafone aanbiedt aan hun klanten :)

KPN: gehele Randstad beschikt over 4g-dekking 04 Jul 2013 02:55 #5

• Oemfoefoe
  • Away
  • Administrator
  • Administrator
KPN doet proef met 4g met downloadsnelheid van 100Mbit/s

KPN doet een proef met 4g op de 1800MHz-frequentie. Daarmee kunnen studenten van de TU Delft maximale snelheden behalen van 100Mbit/s down en 50Mbit/s up. De abonnementen gaan tot maximaal 50Mbit/s down.

De hogere snelheid is mogelijk door de 1800MHz-band, die minder dekking biedt dan de nu gebruikte 800MHz-band, maar meer capaciteit heeft. Daardoor kunnen de studenten van de TU Delft tijdens de proef een hogere snelheid halen, al is het onduidelijk of KPN die snelheden voor alle gebruikers mogelijk maakt als de 1800MHz-band op grote schaal wordt ingezet. Het gaat dus niet om de snellere 4g-variant lte-advanced , zoals de Zuid-Koreaanse provider SK Telecom gaat toepassen.

KPN gebruikt zijn 800MHz-frequenties om snel landelijke dekking te geven, terwijl later de 1800MHz-band vooral op drukke plekken wordt ingezet, zoals in stadscentra. Het is onduidelijk of KPN zijn derde frequentie voor 4g, de 2,6GHz-band, ook zal gebruiken. Een woordvoerder namens de provider wil daar tegenover Tweakers niets over zeggen.

De provider begon in februari met zijn 4g-netwerk en biedt inmiddels dekking in vrijwel de hele Randstad. Aan het einde van de komende winter moet het netwerk landelijk dekkend zijn.

Vodafone begint deze zomer met 4g op zowel de 800MHz- als de 1800MHz-band. T-Mobile heeft geen keuze: de provider bood niet genoeg om frequentieruimte te kopen in de 800MHz-band tijdens de grote frequentieveiling afgelopen jaar.

Via tweakers.net

KPN: gehele Randstad beschikt over 4g-dekking 21 Jul 2013 13:05 #6

• Oemfoefoe
  • Away
  • Administrator
  • Administrator

KPN: gehele Randstad beschikt over 4g-dekking 21 Jul 2013 14:24 #7

• Oemfoefoe
  • Away
  • Administrator
  • Administrator
Ik kan mijn abo 1x per maand wijzigen, dus ik heb bij wijze van test het maar gelijk omgezet.

Attachments:

KPN: gehele Randstad beschikt over 4g-dekking 24 Jul 2013 19:52 #8

• Roodkapje
  • Roodkapje's Avatar
  • Contributor
  • Contributor

Jij kan gewoon sneller mobiel downloaden en uploaden dan ik via mijn ADSL lijn :$ Gelukkig zitten er van die suffe limieten op anders zou ik nog bijna een backup lijntje erbij nemen :+

• Page:
  • 1
Moderators: Oemfoefoeciris