Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
  • Page:
  • 1

TOPIC: Harde schijf

Harde schijf 29 Aug 2008 23:15 #1

• ciris
  • ciris's Avatar Topic Author
  • Away
  • Administrator
  • Administrator
  • Thank you received: 261
Ik zoek een harde schijf van minimaal 320gig sata|| aansluiting en 16mb cache. Als je nog een schijfje over hebt en je wilt hem kwijt, dan hoor ik het graag. Bijna alles mag qua merken als het maar geen Samsung schijf is.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Harde schijf 30 Aug 2008 11:39 #2

• Pepperana
  • Pepperana's Avatar
  • Proud member of 31gaming.nl
  • Proud member of 31gaming.nl
  • Thank you received: 31
Waarom geen Samsung Thijs?
Zijn toch nette schijfjes, ik heb ze liever als die Diamond maxen.

The truth is stranger than fiction!

Harde schijf 30 Aug 2008 12:01 #3

• ciris
  • ciris's Avatar Topic Author
  • Away
  • Administrator
  • Administrator
  • Thank you received: 261
Samsung schijven willen niet altijd lekker werken met de ICH9/10 chipset van Intel. Dat was ook de reden van al die crashes die ik had met mijn gamebak een paar weken geleden. Nu hoeft die combinatie niet altijd slecht te zijn maar aangezien ik mijn harde schijven nog weleens wissel onderling wil ik daar geen beperkingen in hebben.

Zoek maar eens op GOT op de trefwoorden Samsung en ICH9 of 10.

Verder zijn het prima schijven maar ik wil het risico niet lopen. Maxtor hoeft van mij nou ook weer niet maar aangezien bijna niemand die dingen nog heeft, de nieuwe series that is, had ik die maar niet uitgesloten. Ik probeer het wel te houden bij WD en Seagate.

Harde schijf 31 Aug 2008 15:36 #4

• Roodkapje
  • Roodkapje's Avatar
  • Contributor
  • Contributor
  • Thank you received: 47
Enige dat ik weet is het volgende :

- GigaByte mobo's + Samsung F1 = BIOS updaten a.u.b. voor 33 MB bug die opeens uit het niks verscheen.
- Bepaalde ASUS mobo's + Samsung F1 = BIOS updaten a.u.b. of no go.
- nForce4 Ultra + Samsung F1 = no go en hoef je ook niet te proberen. Instabiel/crashes/enz...
- Samsung F1 schijven met firmware die eindigt op 12 of 13 = betrouwbaar. De rest moet geupdate worden en kan crashen als het niet gebeurt.

Verder werken ze tot dusver prima op mijn nForce4 SLI en Sil3114 :D Ik moet wel zeggen dat ze even niet aangesloten zijn, omdat ik ze niet wou slopen door al dat CPU gezeik dat ik heb/had dus nu zitten mijn SP2504C beestjes aan mijn Sil3114 in plaats van de F1 van 1 TB a 2 stuks die ik heb. Overigens heb ik 750 GB weten te vullen en staat alles op beide schijven dubbel/handmatige RAID 1 enz... :+

Patent houder van "Operation Roodkapje" © ® \o/
  • Page:
  • 1
Moderators: Oemfoefoeciris